dots

Analyse van logistieke stromen en processen

Wij raden u aan logistieke processen in kaart te brengen van elke zone in uw magazijn en te analyseren om zo de verbeterpunten te identificeren. Indien u deskundig logistiek advies nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, onze experten geven u graag zo snel mogelijk antwoord.

Door de analyse van de logistieke stromen en processen bereikt u uw doelstellingen.

Door de analyse van de logistieke stromen en processen bereikt u uw doelstellingen.

Weet u hoeveel capaciteit uw magazijn heeft? Veel magazijngegevens worden niet systematisch vastgelegd en slechts een klein deel daarvan wordt geanalyseerd om te helpen bij het nemen van bedrijfsbeslissingen.

Het doel van de logistieke analyse is het in kaart brengen van verbeterpunten en het vaststellen van zwakke punten.  Het is hierbij dan ook van groot belang om de oorzaken te bepalen om zo duurzame en toekomstgerichte oplossingen op te stellen die optimaal afgestemd zijn op uw behoeften om dan ook succesvol te kunnen worden geïmplementeerd.

Een inzichtelijke analyse van de belangrijkste aspecten van uw magazijn

Een inzichtelijke analyse van de belangrijkste aspecten van uw magazijn

Met onze analyse krijgt u inzicht in de belangrijkste aspecten van uw magazijn zoals processen, magazijninrichting, voorraadbeheer, orderverzamelen, veiligheid, kwaliteit, afvalstromen, ladingzekering…

Bij ASD Coddens helpen we u graag bij het optimaliseren van uw magazijn en alles wat daarbij komt kijken, van inkomende tot uitgaande goederen. We zijn een neutrale partner die onafhankelijk is van leveranciers en we werken nauw met u samen om uw project individueel te realiseren. We staan u bij tijdens de planning en uitvoering, en blijven u ondersteunen, zelfs nadat de projecten zijn afgerond.

Fase 1

Current state

  • Vaststelling en analyse van de logistieke processen
  • Analyse van magazijninrichting en productie omgeving (opstelling, gebruikt type stellingen of rekken, werkpost inrichting, enz)
  • Analyse voorraadbeheer
  • Nauw overleg en uitvoerige gesprekken met de betrokken medewerkers en projectleiders

Fase 2

Analyse van de verzamelde gegevens

  • Een data base van alle artikelen
  • Analyse goederenstromen
  • Inzichten en samenvatting van de resultaten
  • Uitwerken en inzichten van domeinen waar moet worden ingegrepen (analyse van de zwakke punten/ bottlenecks)
  • Identificatie, ontwikkeling en uitwerking van realiseerbare optimalisatiemogelijkheden

Fase 3

Future state: verbetervoorstellen

  • Ontwikkeling en uitwerking van realiseerbare optimalisatiemogelijkheden
  • Rapport met een overzicht van de vastgestelde aandachts- en verbeterpunten en de noodzakelijke aanpassingen
  • Future proof warehouse lay-out in 2D / 3D

Relevante projecten