Logistiek adviesbureau

ADVIES, ONDERSTEUNING EN ONTWIKKELING OP MAAT VAN UW BEDRIJF!

Voorraadbeheer in de KMO

Een goed voorraadbeheer is onontbeerlijk voor de moderne KMO. Een modern voorraadbeheer zorgt voor tijd- en plaatswinst, minder investeringen in stockmateriaal, tijdige bevoorrading enz. Een slecht werkend voorraadbeheer kent symptomen zoals plaatsgebrek, te hoge of te lage voorraad, verloren producten, verliestijden door zoeken, geen overzicht van alle voorraad, enz. 

In veel KMO's ontbreekt vandaag de nodige kennis om een goed voorraadbeheer op te zetten. Vanuit onze ervaring voelden wij dan ook de nood om een opleiding samen te stellen gericht op de specifieke noden van KMO’s.

Ook voor ondernemers die hun voorraadlocatie of magazijn willen uitbreiden is dit de ideale voorbereiding. U krijgt inzicht in de totale werking van een goed voorraadbeheer.

Doel

Het doel van deze opleiding is om u inzicht te laten krijgen in alle aspecten van het voorraadbeheer. Dit van magazijnopbouw, het berekenen van voorraden, tot en met het terug wegnemen en afboeken van de goederen.

Doelgroep

KMO zaakvoerders, medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het voorraadbeheer, (hoofd)magazijniers, directe leidinggevenden in de productie, werkvoorbereiders en productieplanners,…

Specifieke voorkennis voor deze opleiding is niet vereist!

Programma

In deze 2 daagse opleiding komen onder andere de volgende zaken aan bod:

  • magazijninrichting en invloed op voorraad
  • Hoe kan ik meer voorraad in mijn huidig magazijn krijgen zonder uit te breiden.
  • Wat is de kostprijs van voorraad houden.
  • Hoe bereken ik de ideale voorraadhoogte.
  • Forecasting: hoe voorspel ik toekomstige voorraadnoden.
  • Waar breng ik wat onder in mijn magazijn om zo efficiënt mogelijk te werken.
  • in en uitvoer van goederen
  • orderverzamelen
  • systemen om de voorraad te beheren.

Wilt u samen met collega's een training volgen, dan kunt u de training ook incompany laten verzorgen. We ontwerpen ook programma's speciaal op maat voor uw organisatie. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op.

Inschrijvingsdata:

Op verzoek te bepalen

Trainingen zijn inclusief broodjeslunch.

Prijs: 750€ excl btw. 

Krijg tot 30% subsidie voor deze opleiding!  Klik hier

Inschrijven:  contact

Voor al uw mogelijke vragen en/of opmerkingen: contact


Uw docent: Stijn Coddens

Stijn Coddens is zaakvoerder en senior consultant bij ASD Coddens. Stijn heeft meer dan 20 jaar ervaring in het hoofdmagazijn van Volvo Logistic services. Hij heeft er naast zijn functie als Logistic engineer verscheidene leidinggevende functies bekleed. De ruime ervaring opgedaan binnen logistiek, lean management en projecten deelt hij met veel enthousiasme. Deelnemers waarderen de goede mix van theorie en praktijkvoorbeelden die Stijn steeds weer aanbrengt in zijn lessen.