ADVIES, ONDERSTEUNING EN ONTWIKKELING OP MAAT VAN UW BEDRIJF!
Geachte bezoeker, voor het meest recente nieuws verwijzen wij u graag door naar onze Facebook-Pagina. Like deze pagina en blijf steeds op de hoogte van het meest recente nieuws!
De wereld verandert snel en de logistieke sector moet mee evolueren. Daarom is logistiek 4.0 een hot topic in de branche. Maar wat houdt het precies in en wat zijn de voordelen voor uw magazijn?
Logistiek 4.0 is een concept dat is voortgekomen uit de opmars van Industry 4.0 of Smart Industry, gebaseerd op de totale digitalisering van processen. Het is magazijnbeheer op basis van IT-connectiviteit, digitalisering van informatie en het gebruik van de juiste (cloudgebaseerde) software. Ook automatisering is een belangrijk onderdeel van logistiek 4.0. Het helpt de efficiëntie, snelheid en kwaliteit van processen te verhogen en verliezen te beperken. Lees er hier meer over.
Tropack is een industriële toeleverancier en dienstverlener die gespecialiseerd is in het opslaan en verpakken van non-food gerelateerde producten, zoals onderdelen en wisselstukken. Ze bieden ook value-added services aan die het proces van opslag en inpak kunnen vervolledigen. Als middelgrote KMO voert Tropack van tijd tot tijd reorganisaties uit om hun magazijnen te optimaliseren en te zorgen voor een efficiëntere werking. Voor deze reorganisaties werken ze samen met ASD Coddens.
ASD Coddens mocht al twee projecten realiseren, waarbij ze de magazijnen in Oostakker en Desteldonk hebben geoptimaliseerd. Lees hier de volledige case.
All Fields is een toonaangevende KMO die over heel Europa marketing opdrachten uitvoert.
Olivier Coeman en Giovanni Van Bael, zaakvoerders én oprichters van All Fields, leerden de kneepjes van hun vak letterlijk in “the field”. In 2013 begonnen ze samen met een kleine startup, vanuit een piepkleine container. Door zelf alle projecten van A tot Z uit te voeren, kwam de focus vooral op de technische uitvoering te liggen.
“In het verleden hebben we reeds beroep gedaan op ASD Coddens omdat we door de voortdurende groei genoodzaakt waren om onze opslagruimte uit te breiden. Bovendien botsten we op het feit dat onze logistiek niet optimaal functioneerde. Er was dus nood aan externe ondersteuning met kennis en expertise. Een aantal jaar later hebben we bijgebouwd en zo het magazijn verdubbeld. Al snel was de keuze gemaakt om opnieuw ASD Coddens in te schakelen.” vertelt Olivier Coeman, Managing Director All Fields.
Decospan ontwikkelt, produceert en vermarkt houtproducten, meer bepaald fineerproducten die worden toegepast op panelen voor interieurafwerking, keukens en vloeren.
Sinds de derde generatie het bedrijf heeft overgenomen en vanwege de ambities van de familie, is Decospan enorm snel gegroeid. Ongeveer vijf jaar geleden heeft het bedrijf een state-of-the-art fabriek gebouwd in Menen. Er zijn ook enkele acquisities geweest, waardoor de groep snel is gegroeid. "Deze snelle groei met uitgebreide investeringen bracht verschillende uitdagingen met zich mee zoals de implementatie van nieuwe IT systemen en het opstarten van allerlei nieuwe geautomatiseerde machines. Om deze principes concreter vorm te geven en sneller te implementeren in de verschillende afdelingen in Menen, hebben wij ASD Coddens ingehuurd.” vertelt Maarten Van Vooren, COO Decospan.
Meer weten over dit project? Klik hier.
BWZ, het maatwerkbedrijf uit Zottegem, zit terug op de logistieke rails! Het nieuwbouwmagazijn werd onder leiding genomen door het team van ASD Coddens. Zowel procedures als instructies werden terug op punt gezet door de lean-gedachte te hanteren en dat leverde heel wat positieve effecten op.
Lees hier het volledige verhaal.
Allimex is als groothandel en distributeur zowel actief in het domein van hernieuwbare energie als in de industriewereld. Enerzijds hebben ze alles in huis voor de professionele installateur van ondermeer zonnepanelen. Anderzijds zetten ze industriële maakprojecten op en dit zowel in Azië, Amerika en Europa. Deze activiteiten vragen heel wat opslagruimte, ook in het buitenland. Omdat hun huidig magazijn in België op zijn limiet zit, kochten ze een nieuw magazijn met een oppervlakte van 5000 m2 en 12 meter hoogte. Om dit zo efficiënt mogelijk te benutten en ook met het oog op hun verdere internationale groei riepen ze het advies in van ASD Coddens.
Lees hier het volledige verhaal.
Tijdelijk logistieke kennis en ervaring nodig? Interim management kan een passende oplossing zijn voor een tijdelijke situatie.
Ons netwerk biedt volop mogelijkheden voor interessante tijdelijke opdrachten, bijvoorbeeld bij piekdrukte, als tijdelijke invulling van een openstaande vacature, bij (on)verwachte reorganisatie of voor de continuïteit van een project. Onze interim managers bieden een oplossing voor de meest uiteenlopende situaties. We versterken tijdelijk jouw organisatie met extra kennis en ervaring.
We beschikken over een netwerk van logistieke Interim Managers
We interviewen persoonlijk alle voorgestelde logistieke Interim Managers
We stellen u beschikbare logistieke specialisten voor die beantwoorden aan uw specifieke criteria
De dagprijs voor de geleverde diensten is correct, competitief en wordt in alle openheid met zowel de opdrachtgever als de interim manager besproken.
Indien de huidige magazijninrichting in de toekomst vervangen wordt met nieuwe magazijnstellingen, wordt er dikwijls niet nagedacht over wat er met de oude magazijnstellingen moet gebeuren.
Wij raden daarom sterk aan om te berekenen wat uw stellingen nog waard zijn. Uw gebruikte magazijninrichting levert misschien meer op dan u denkt.
Het laten opkopen van uw oude magazijnstellingen levert namelijk een hogere prijs op dan de waarde van het oud ijzer, bovendien is de marktwaarde meestal hoger dan de boekwaarde die uitgaat van een vaste afschrijvingsperiode.
ASD Coddens is daarom gestart met een vakkundige en onafhankelijke taxatie op alle soorten magazijnstellingen.
Wij doen NIET aan inkoop, opkoop en verkoop van gebruikte magazijninstellingen. Het voordeel hiervan is dat de waardebepaling volledig onafhankelijk plaatsvindt.
Onze specialisten zien bedrijven in heel België en hebben een uitgebreide kennis van de lokale en Europese markt. Hierdoor indiceren onze waardebepalingen altijd een reële marktwaarde. Vervolgens bepaalt de ondernemer wat deze met de waardebepaling doet. Verkopen, inruilen, nog even laten staan, …
Om een realistische en vakkundige taxatie te kunnen maken, komen wij ter plaatse de magazijninrichting analyseren en opmeten.
Benieuwd wat uw magazijninrichting nog waard is? Neem dan contact met ons op en een specialist van ASD Coddens zal u vervolgens contacteren om uw aanvraag met u door te nemen en verder te preciseren.
“De expertise van ASD Coddens is zo breed als je bij een multinational zou verwachten, maar toch is zijn aanpak heel no-nonsens en op KMO-maat”
Lees de testimonial van onze klant Stagobel en ontdek hoe zij de magazijnanalyses en dienstverlening van ASD Coddens ervaren.
Voor vraagstukken rond voorraadbeheer, het logistieke proces, beschikbaarheid en traceerbaarheid van goederen, gebruik van het WMS en optimale inrichting van het magazijn ben je bij onze warehouse experts aan het juiste adres.
Wij richten ons op procesoptimalisatie en efficiëntieverbetering van jouw magazijn.
Jouw uitdagingen in en om het magazijn zijn de zorg van onze warehouse experts!
๐๐ซ๐๐ง๐ฌ๐๐๐๐ฉ ๐ช ๐๐๐๐ซ๐ค๐ค๐ง๐๐๐๐ก๐ ๐๐ ๐๐๐ฃ๐จ๐๐๐๐ ๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ฃ ๐ฃ๐๐๐ช๐ฌ ๐๐๐ง๐๐๐ค๐ช๐จ๐ ๐๐๐ฃ๐๐๐๐ข๐๐ฃ๐ฉ ๐๐ฎ๐จ๐ฉ๐๐๐ข (๐๐๐)?
๐ผ๐๐ฟ ๐พ๐ค๐๐๐๐ฃ๐จ ๐๐๐ซ๐๐จ๐๐๐ง๐ฉ ๐ซ๐ค๐ก๐ก๐๐๐๐ ๐ค๐ฃ๐๐๐๐๐ฃ๐ ๐๐ก๐๐๐ ๐๐๐ ๐๐ ๐จ๐๐ก๐๐๐ฉ๐๐ ๐ซ๐๐ฃ ๐ช๐ฌ ๐๐๐-๐ฅ๐๐ ๐ ๐๐ฉ, ๐ก๐๐๐จ ๐ข๐๐๐ง ๐ค๐ซ๐๐ง ๐ค๐ฃ๐ฏ๐ ๐๐๐ฃ๐ฅ๐๐ .
Geachte bezoeker, voor het meest recente nieuws verwijzen wij u graag door naar onze Facebook-Pagina. Like deze pagina en blijf steeds op de hoogte van het meest recente nieuws!